کاشت مو در مشهد | شاهد طب

کاشت مو در مشهد | شاهد طب

کاشت مو در مشهد | هزینه کاشت مو در مشهد | کلینیک کاشت مو در مشهد

09033747800
ویتامین های گروه B

ویتامین های گروه B

تاریخ انتشار : 2021/01/19

هریک از ویتامین های گروه B می تواند روی یکی از قسمت های بدن تاثیر گزار باشد و موجب عملکرد صحیح یکی از اندام ها می شود. این ویتامین ها وظایف خود را انجام می دهند و با همکاری هم موجب می شوند بدن در حالت نرمال و سالم قرار گیرد.
کمبود هر یک از این ویتامین ها موجب اختلال در عملکرد برخی اندام های ما می شود. ویتامین های گروه B در غذای ما وجود داردو به عنوان مثال ویتامین B6 که از طریق خوردن برنج در یافت گردیده و موجب جلوگیری از ریزش مو و عدم نیاز به کاشت مو در مشهد می شود. در ادامه به انواع این ویتامین ها نگاهی می اندازیم.

ویتامین های گروه B

ویتامین های گروه B

لیست انواع ویتامین های گروه B

1-تیامین (ویتامین ب-۱)
2-ریبوفلاوین (ویتامین ب-۲)
3-نیاسین (ویتامین ب-۳)
4-اسید پانتوتنیک (ویتامین ب-۵)
5-ویتامین ب-۶
6-بیوتین (ویتامین ب-۷)
7- فولات (ویتامین ب-۹)
8- ویتامین ب-۱۲

داروهای ب کمپلکس شامل تمام این 8 نوع ویتامین به صورت یک جا هستند. برای تقویت مو مصرف ویتامین های گروه B بسیار مفید است. اگر نتوانید این ویتامین ها را به مقدار کافی از تغذیه دریافت کنید باید به صورت دارو ی خوراکی آن را به بدن خود برسانید. در کلینیک کاشت مو در مشهد (شاهد طب) اگر مشاهده شود فردی با مصرف ویتامین B می تواند موهای از دست رفته خود را دوباره باز گرداند برای او تجویز می شود. همچنین اگر فردی اقدام به کاشت مو در مشهد کرد، پس از اتمام جراحی برای او ویتامین B تجویز می شود تا شاهد رشد بهتر موها باشد.

تاثیرات ویتامین B1 بر بدن به نام تیامین

بدن در اندام های قلب، کبد، کلیه و مغز دارای تیامین است که موجب انجام وظایفی مثل سوزاندن کربوهیدرات و تقویت مسیر اعصاب بدن و ترشح هورمون های خاص می شود. برای دریافت تیامین غلات و ماهی و آجیل زیاد مصرف کنید.

ویتامین B2 به نام ریبو فلاوین

کار این ویتامین تولید انرژی و سوزاندن چربی است. تبدیل سایر ویتامین های B به شکل های دیگر از وظایف این ویتامین است. گوشت قرمز و غلات و جو و همچنین لبنیات شامل این ویتامین B2 هستند.

از معروف ترین ویتامین های گردو B ، نیاسین

نیاسین یا B3 در بدن به یک آنزیم تبدیل می شود. که این آنزیم موجب می شود انرژی حاصل از تغذیه را به شکلی در آورد که بدن بتواند از آن استفاده کند. B3 در متابولیسم بدن نقش اساسی داشته و موجب تعامل سلولی می شود. نیاسین در گوشت مرغ و ماهی و گوسفند وجود دارد.

اسید پانتوتنیک یا ویتامین B5

این ویتامین برای تشکیل آنزیم و پروتئین و چربی در بدن مصرف می گردد. اسید پانتئونیک را در جگر و قارچ و گوشت و غلات می توانید بیابید.

ویتامین B6

این ویتامین در بسیاری از فعالیت های آنزیمی بدن نقش دارد. ببینید بدن در چه فعالیت هایی از B6 استفاده می کند!
تجزیه کربوهیدرات ها و چربی ها، تقویت ایمنی بدن، رشد مغز، رشد مو و….
در گوشت قرمز، گوشت مرغ، نخود و سب زمینی و برنج می توانید ویتامین B6 بیابید.

بیوتین، همان B7

معمولا در مکمل هایی که موجب تقویت پوست و مو می گردد این ویتامین موجود است و موجب تعادل سلول ها در بدن می شود و DNA را تقویت می کند. همچنین از نازک شدن موها و افسردگی و خستگی مفرط جلوگیری می کند.

فولات یا ویتامین B9

این ویتامین تقریبا همان فولیک اسید است و در سبزیجات به میزان کافی وجو دارد اما افرادی که نمی توانند زیاد سبزی مصرف کنند. باید به صورت خوراکی آن را به بدن برسانند.
میزان بالای فولات در بدن مادران باردار می تواند از ابتلا جنین به بیماری های مغزی و نخاعی تاثیر پیشگیری کند.

ویتامین B12 آخرین از ویتامین های گروه B

ویتامین B12 دارای مقادیر کافی کبالت است که به تولید گلبول قرمز کمک می کند و در غلات و گوشت و لبنیات وجود دارد.
تنها راه جذب ویتامین B12 در معده است و هیچ راه دیگری وجود ندارد. به همین دلیل بیماران سرطانی که معده خود را از دست می دهند پس از چند سال با کمبود ویتامین B12 مواجه می شود و پس از ان دچار کم خونی شدید شده و از دنیا می روند.
کاشت مو در مشهد همراه با تجویز انواع ویتامین های مورد نیاز بدن انجام می شود تا با رشد هر چه سریعتر و ضخامت عالی زیبایی چهره مشتریان ما تامین گردد.