کاشت مو در مشهد | شاهد طب

کاشت مو در مشهد | شاهد طب

کاشت مو در مشهد | هزینه کاشت مو در مشهد | کلینیک کاشت مو در مشهد

09033747800
کاش مو های تو را داشتم! بررسی دریافت پیوند مو از فردی دیگر

کاش مو های تو را داشتم! بررسی دریافت پیوند مو از فردی دیگر

تاریخ انتشار : 2020/11/16

پیوند مو از فردی دیگر: کاش موهای تو را داشتم! این آرزوی فردیست با موها ریخته و کم پشت هنگامی که موهای سالم و زیبای شخص دیگر را میبیند. اما آیا واقعا میتوان در صورت دچار شدن به طاسی و کچلی از فردی دیگر پیوند مو دریافت کرد؟ اگر فردی تمامی موها سر خود را از دست داده است تصمیم به کاشت مو بگیرد از چه راه کاری باید استفاده کند؟
متخصصین ما در کلینیک کاشت مو در مشهد، در این مطلب پاسخ این سوالات را شرح خواهند داد. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

پیوند مو از فردی دیگر

پیوند مو از فردی دیگر

کاشت مو از طریق دریافت پیوند مو از فردی دیگر امکان پذیر است؟

روشی که برای کاشت مو رایج است و در کلینیک کاشت مو در مشهد نیز اجرا می گردد به این صورت است که فولیکول های مو از یه قسمت سر که دارای موی طبیعی است برداشت شده و داخل شکاف های ریز ایجاد شده در قسمت بدون مو کاشته می شود.
اگر بخواهیم به جای خارج کردن مو از ناحیه اهدا کننده بدن خود فرد از سر شخص دیگری فولیکول مو استخراج کنیم و روی سر شخص دیگری پیوند بزنیم قطعا با شکست مواجه خواهیم شد.
به این علت که بدن هر فردی تنها با فولیکول های مو در بدن خد فرد سازگار بوده و چنانچه پیوندی از بدن فردی دیگر انجام شود، سیستم دفاعی بدن این عوامل خارجی و عدم تطابق خصوصیات بافتی را شناسایی میکند و به برای نابود کردن به آن حمله خواهد کرد.

در نتیجه محل های پیوند مو دچار عفونت شدید شده و علاوه بر ابتلا به بیماری های دیگر، موی پیوند زده شده می ریزد و تنها چیزی که باقی می ماند تنها چیزی که باقی می ماند زخم و درد و عفونت است.
پس با این تفاسیر پیوند مو از فردی دیگر نه در ایران و نه در هیچ کجای جهان انجام نمی شود.

آیا نمی توان روش هایی که برای حفظ پیوند عضو انجام می شود را برایپیوند مو از فردی دیگربکار برد؟

پاسخ این سوال خیر است. پس از پیوند عضو از داروهایی استفاده می شود که سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کنند تا بتوانند حیات فرد را حفظ کنند. مصرف این داروها موجب ریزش مو می شود. اما از آنجا که حیات یک فرد به آن وابسته است، این داروها تجویز می گردند که با توجه به این شرایط نمی توان برای حفظ پیوند مو از آن استفاده کرد.

اگر تمام موی سر یک فرد از بین رفته باشد چه باید کرد؟

در این حالت پیوند مو از سایر نقاط بدن پیشنهاد می گردد. از قسمت ریش و موهای روی سینه و سایر قسمت های بدن می توان دریافت فولیکول را انجام داد و در ناحیه سر کاشت.
اما کاشت مو از قسمت های دیگر بدن در سر تفاوت هایی مثل ضخامت مو، تفاوت جهت مو، جنس مو و عمق فولیکول مو دارد.
به همین دلیل این روش تنها زمانی انجام می شود که روی سر مو کافی جهت انتقال به ناحیه دیگر وجو نداشته باشد.
افرادی که با این شرایط برای کاشت مو به کلینیک کاشت مو در مشهد مراجعه می کنند باید تفاوت شرایط خود با دیگران را بدانند و درک کنند.
تفاوت نتیجه کاشت مو برای افرادی که از نواحی بدن برای کاشت در سر فولیکول مو دریافت می کنند در این است که موی آنها دیرتر رشد می کند. اگر به بدن خود توجه کنیم میبینیم که سرعت رشد موهای بدن بسیار کمتر از موها سر است. یعنی موی بدن طی مدت شش ماه تا حد قابل ملاحظه ای رشد می کند اما پس از رسیدن به اندازه ای خاص برای مدت طولانی در همان فاز باقی می ماند درحال که موی سر به صورت مداوم درحال رشد است.

چه مدت طول می کشد ناحیه اهدا کننده در بدن بهبود یابد؟

بسیاری از افراد برای اقدام به انجام چنین پیوندی نگران اثر زخم و اسکاری هستند که روی بدن آن ها در محل اهدا کننده باقی می ماند طبق تجربه متخصصین ما ترمیم این نواحی بسیار سریع بود و پس از بهبود با گذشت 1 الی 2 ماه آثار از بین خواهد رفت به علاوه داروها و روش هایی برای از بین بردن محل اسکار وجود دارد.
پیشنهاد ما به چنین افرادی این است که دچار دغدغه و نگرانی نشوند و با انجام این پیوند زیبایی و جذابیت را به چهره خود هدیه دهند.