کاشت مو در مشهد | شاهد طب

کاشت مو در مشهد | شاهد طب

کاشت مو در مشهد | هزینه کاشت مو در مشهد | کلینیک کاشت مو در مشهد

09033747800
درمان موهای نازک

درمان موهای نازک

تاریخ انتشار : 2021/03/24

درمان موهای نازک به داشتن ظاهری زیبا کمک می کند، به همین دلیل هیچ کس نمی ‌خواهد که ریشه موی نازک داشته باشد و همه به دنبال راه های ضخیم کردن مو های خود هستند.

هر فردی ممکن است با موهای نازک متولد شود. نازک شدن مو همچنین ممکن است ناشی از عادت های روزمره زندگی، ژنتیک یا هر دو آن ها باشد. برخی از شرایط پزشکی خاص نیز ممکن است منجر به نازک شدن مو شود. به طور کلی نیز مو های نازک و کم پشت یکی از مشکلاتی است که ممکن است هر خانم یا آقایی گرفتار آن گردد.

در این بخش مطالب مفیدی را برای تقویت موهای نازک و راه های ضخیم کردن مو برای شما آورده ایم:

درمان موهای نازک

درمان موهای نازک

درمان موهای نازک

استفاده از محصولات شوینده و بهداشتی، خصوصا آن ‌ها که مواد شیمیایی بیشتری دارند، دشمن اول و آخر موهای شما محسوب می ‌شوند. شستن سر با شامپو های حاوی الکل‌ و سولفات، تاثیرات مخربی روی مو گذاشته و باعث خشک شدن ساقه مو و در نتیجه نازک شدن تار های مو می گردد.

استفاده از نرم کننده هایی که در ترکیبات خود سیلیکون دارند، باعث می‌ شود به تدریج حجم موهای شما کم شده و تارهای مو نازک تر و شکننده تر از قبل شوند.

از شانه­­ های دانه‌ درشت استفاده کنید. برس های دیگر علاوه بر آسیب به ریشه مو، موجب نازک شدن مو، کشیدگی، وز شدگی و از بین رفتن بیشتر آن ها می شوند.

بستن موها با کش های ضخیم یا سفت و همچنین بافتن مو تحت فشار و کشیدگی زیاد، علاوه بر صدمه به فولیکول مو و کم پشت نمودن مو باعث می شود مو نازک گردد.

خشک کردن مو های خیس با سشوار بلافاصله بعد از خارج شدن از حمام یا استخر، در دراز مدت علاوه بر افزایش ریزش مو، منجر به نازک شدن مو نیز می‌ شود.

استفاده زیاد از حالت ‌دهنده ‌های الکتریکی مانند اتو و بابیلیس، بخاطر حرارت زیاد منجر به تخریب ساختمان مو و نازک شدن آن ها می گردد.

تا زمانی که زندگی روزانه شما پر از استرس و تنش‌ های گاه و بیگاه باشد، نباید انتظار مو هایی سالم و زیبا داشته باشید.

 

پیشگیری از نازک شدن مو

برای پیشگیری از نازک شدن مو یا راه های ضخیم کردن مو توصیه های بسیاری وجود دارد؛ اما چیزی که اهمیت دارد این است که شما یک الگوی مراقبتی و برنامه روزانه برای مراقبت از مو های خود داشته باشید.

 

مراقبت روزانه مو ها یعنی چی؟

مراقبت روزانه از مو ها به این معنی است که شما بایستی از یک سری محصولات مربوط به مراقبت مو به صورت مرتب و منظم استفاده کنید؛ به گونه ای که جزئی از سبک زندگی شما شود و با مشاهده تاثیرات مثبت آن بر مو های خود، این روند را رها نکنید.

 

  • مراقبت های روزانه و راه های ضخیم کردن مو
  • انتخاب شامپوی مناسب با توجه به شرایط مو
  • آب رسانی به مو ها

پوست سر و ساقه مو برای سالم ماندن و شادابی نیاز به آب رسانی و مرطوب شدن دارند. بنابراین بعد از شامپو کردن مو ها، استفاده از نرم کننده را فراموش نکنید. استفاده از ماسک مو آبرسان نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

  • استفاده از روغن های طبیعی

استفاده از روغن هایی همچون بادام، سیاه دانه و کنجد به مدت یک  ساعت قبل از حمام، موجب تقویت مو ها شده و به شما در مراقبت روزانه از مو ها کمک می کنند.

  • تغذیه مناسب

تغذیه نقش مهمی در سلامت و زیبایی مو دارد؛ لذا باید موارد زیر را در رژیم غذایی خود رعایت کنید.

– یکی از پایه­ های اصلی ساختار مو پروتئین است که نقش مهمی در رشد و تقویت موها دارد. بنابراین مصرف پروتئین را جدی بگیرید.

– از مواد غذایی حاوی امگا 3 همچون ماهی سالمون و ساردین، گردو و در صورت امکان آووکادو، برای رشد و پرپشت شدن موها استفاده کنید.

– مصرف بیوتین که یکی از انواع ویتامین B است به عنوان مکمل، یکی از راه های ضخیم کردن مو است. منابع غذایی خوب بیوتین سبزیجات، گردو، جگر، برنج با پوسته و تخم‌مرغ هستند که از سفید شدن زودرس موها و ریزش آن جلوگیری می ‌کنند.

کاشت مو را در نظر بگیرید

علاوه بر مراقبت های روزانه، یکی از راه های ضخیم کردن مو کاشت مو است که از طریق جراحی تارهای مو درون منافذی از سر که خیلی باریک یا در حال از دست دادن موها هستند، انجام می شود. عمل پیوند مو را می توانید در کلینیک کاشت مو در مشهد و یا شهر محل سکونت خود انجام دهید.