کاشت مو در مشهد | شاهد طب

کاشت مو در مشهد | شاهد طب

کاشت مو در مشهد | هزینه کاشت مو در مشهد | کلینیک کاشت مو در مشهد

09033747800
داروهای پس از کاشت مو

داروهای پس از کاشت مو

تاریخ انتشار : 2020/11/23

داروهای پس از کاشت مو معمولا شامل مسکن ها و آنتی بیوتیک ها می شوند. اما در برخی موارد پزشک دارویی تجویز می کند که برای ترمیم و رشد مجدد موها مفید است. انجام عمل کاشت مو یک بخش از ماجراست و بخش اصلی تر که در نتیجه گیری بسیار موثر است مراقبت های پس از کاشت مو است که یکی از این مراقبت ها مصرف دقیق داروهاست.
به سراغ مشاورین و متخصصین کلینیک کاشت مو شاهد طب ( کلینیک کاشت مو در مشهد ) رفتیم تا در رابطه با داروهایی که معمولا پس از انجام کاشت مو برای مراجعین تجویز می کنند مطلع شویم و با شما در میان بگذاریم.

داروهای پس از کاشت مو

داروهای پس از کاشت مو

داروهای پس از کاشت مو

اگر بخواهیم به صورت کلی داروهای پس از کاشت مو را دسته بندی کنیم. می توان از دسته های دارویی مسکن، آنتی بیوتیک و تقویت کننده نام برد.
این داروها به این دلیل تجویز می گردند که عوارض جراحی را در حداقل ترین حالت ممکن نگه دارند. کاشت مو گرچه ساده است اما یک عمل تهاجمی در سطح سر است که باید برای موفقیت بیشتر و عدم بروز عوارض جانبی از آن مراقبت کرد و داروهایی مناسب مصرف کرد.

دسته های داروهای پس از کاشت مو:

داروهای مسکن:

قطعا پس از انجام کاشت مو و از بین رفتن اثرات بی حسی دردی مزمن در ناحیه سر احساس می کنید و شاید این حس بیشتر شبیه ناراحتی و گزگز باشد تا درد. برای تحمل درد کاشت مو داروهای مسکن تجویز می گردد. برای این که دو الی سه روز پس از عمل آرامش داشته باشید مصرف داروهای مسکن توصیه می گردد. مصرف دارویی مثل استامینوفن کدئین بسیار مناسب است. اما داروهایی مثل بروفن و ژلوفن که خون را رقیق می کنند مناسب کاشت مو نیستند زیرا ممکن است باعث ایجاد خونریزی در محل های اهدا کننده و گیرنده گردند.

داروهای آنتی بیوتیک:

معمولا پس از هر عمل جراحی و ایجاد جراحت روی پوست بروز عفونت اجتناب ناپذیر است. پزشک برای ایجاد نشدن عفونت روی پوست سر مصرف آنتی بیوتیک را توصیه می کند. آنتی بیوتیک ها به دو صورت خوراکی و موضعی می توانند مصرف گردند. از آنجا که میزان مصرف آنتی بیوتیک و تعیین نوع آنتی بیوتیک بسیار تخصصی است در این مقاله نمی توانیم نوع متداول آن را مشخص کنیم.

داروهای تقویتی:

پس از انجام کاشت مو، موها ریخته، به مرحله استراحت خواهند رفت و دوباره رشد خواهند کرد. بسیار مهم است در این دوران با رساندن مواد تقویت کننده ریشه مو به رشد قوی تر آنها کمک کنیمو به علاوه اگر خونی که در پوست سر گردش می کند از مواد مورد نیاز ریشه مو غنی باشد، خیلی سریعتر شاهد رشد موها خواهیم بود.
داروهای تقویتی هم به صورت خوراکی وجود دارند و هم به صورت موضعی.
از معروف ترین داروهایی که به صورت موضعی تجویز می گردند می توان به مایندوکسیدین و فینستراید اشاره داشت. البته نحوه مصرف و زمان شروع این داروها را پزشک به شما اعلام می کند. اما تا زمانی که دلمه ها روی سر شما وجود داشته باشند نمی توانید از این داروها استفاده کنید.
به صورت تخمین حدود 15 روز به از انجام عمل کاشت مو می توانید مصرف این داروها را شروع کنید. این داروها تاثیر چشم گیری در بازگرداندن موهای از دست رفته و رشد سریع موها دارند.

اگر واجد شرایط کاشت مو هستید با مشاورین ما در شاهد طب تماس حاصل فرمایید. پس از بررسی وضعیت موهای شما قیمت کاشت مو در مشهد به شما ارائه خواهد شد و میتوانید برای انجام کاشت مو در مشهد اقدام کنید.